Video Pasif Affiliate

Tuesday, September 29, 2015

5 Teknik Panduan Cara Pemasaran atau Promosi Produk Affiliate

Pemasaran affiliate mempunyai pelbagai teknik dan cara ,panduan free pun ada cuma anda kena rajin google dan catat serta amalkan setiap panduan yang diberi.Orang kata ada ilmu tapi kalau tak di amalkan pun tak jadi jugak ,kan ? . Macam parang,kita ada ilmu asah parang ,tapi kita tak asah pun parang tu,sampai bila pun dia tak tajam ,hehe .Jadi dalam mencari ilmu,perlaksanaan juga penting ,baru lah dia seimbang .Nak tau ? JOM BACA .



Disini saya cuma nak kongsi bukan 1 TETAPI 5 Teknik Panduan Cara Pemasaran atau Promosi Produk Affiliate yang boleh dikatakan berkesan jika kena tempatnya.  Jika nak buat duit melalui internet anda WAJIB menguasai ilmu pemasaran internet. Tanpa pemasaran atau promosi yang berkesan jangan harap anda akan dapat menjana pendapatan secara online bahkan dari rumah anda sekalipun. 

Ok di sini saya sertakan 5 teknik pemasaran affiliate yang berkesan : 


1. Pemasaran atau Promosi melalui pengiklanan PERCUMA

-pada hakikatnya kaedah ini agak kurang berkesan ,namun anda boleh mencubanya kerana saya sendiri mendapat beberapa jualan affiliate hasil daripada teknik ini.Anda hanya perlu pelbagaikan ayat promosi dan fokuskan kepada link affiliate anda.pastikan ayat anda membuatkan pelawat rasa resah kalau tak buka link affilate anda .Jangan ulang ayat yang sama ea sebab ia akan kelihatan seperti spam.Kalau boleh, buat promosi secara berjadual contohnya 1-5 promosi pengiklanan sehari. Anda boleh post iklan Percuma di bawah:

http://iklan-percuma-portal.com
http://www.iklanterus.com
http://www.bazariaonline.com
http://www.jomiklan2u.com
http://www.bincangniaga.com
http://www.iklancenter.com
http://ruangiklan.com
http://www.iklanpercuma.info
http://www.mohjual.com
http://ceria.biz
http://iklanpercuma-1malaysia.com
http://hotiklan.com
http://iklanpromosipercuma.com
http://iklan-tunai.com
http://ilikemypi.blogspot.com
http://msiaguide.com
http://nakiklan.com
http://rakaniaga.net
http://www.adoos.com.my
http://www.adparadise.com
http://www.adpost.com
http://www.adspercuma.com
http://www.asia-classified.com
http://www.blazoom.com
http://www.buysell.com.my
http://www.caribiz.net
http://www.classified.cari.com.my
http://www.classifiedsforfree.com
http://www.disini.net
http://www.e-iklan.net
http://www.freeadvertisingexchange.com
http://www.freeiklanpercuma.com
http://www.iklan.arenabiz.net
http://www.iklan.com.my
http://www.iklan.zoomshare.com
http://www.iklan101.com
http://www.iklan4all.com
http://www.iklananda.biz
http://www.iklancafe.com
http://www.iklancenter.com
http://www.iklancyber.net
http://www.iklandirectory.com
http://www.iklanfree.com
http://www.iklan-free.com
http://www.iklanfree2u.com
http://www.iklaniaga.com
http://www.iklanmalaysia.biz
http://www.iklanmalaysia.net
http://www.iklanmesra.net
http://www.iklanpercuma.com
http://www.iklanpercuma.org
http://www.iklanpercuma2u.com

http://www.iklanportal.net
http://www.iklanpower4u.com
http://www.iklansesamainsan.com
http://www.iklanx.com
http://ilikemypi.blogspot.com
http://www.jomiklan2u.com
http://www.koleksipercuma.com
http://www.kreatifads.com
http://www.lamaniklan.com
http://www.mesti.my
http://www.mudah2u.com
http://www.promosi4u.com
http://www.promosipanas.com
http://www.ruangiklan.com
http://www.sheryna.com.my
http://www.webportal.com.my/classifieds
http://www.wazzubeb.com
http://www.yello.com.my


 2. Pemasaran atau Promosi melalui Forum


 Forum adalah tempat terbaik untuk anda membuat promosi. Sebaik-baiknya bina kredebiliti anda dahulu di ruangan forum supaya anda dikenali sebagai individu yang serius hasilkan duit dari internet. Anda boleh Letakkan banner ataupun ayat-ayat power di ruangan Signature sebagai umpan untuk  memancing pelawat membuat klik pada link affiliate anda. Jangan lupa perkenalkan diri dan komen secara beretika sepuas puasnya. Pilih Niche yang sesuai dan lakukan komen secara berjadual. Tak perlu habiskan masa seharian untuk komen di laman forum. Yang penting umpan yang dipasang adalah daripada adunan terpilih. Anda boleh join laman forum di bawah:

http://www.wangcyber.com
http://www.mesra.net/forum
http://jiwang.org
http://mesra.net
http://www.tokeikedai.net.my
http://forum.lowyat.net/
http://bincang.net/forum
http://carigold.com/
http://www.bicarajutawan.com/forum/
http://forum.kedaikopiim.com/
 3. Pemasaran atau Promosi menggunakan Facebook
Berikut adalah beberapa teknik yang anda boleh lakukan untuk pemasaran affiliate di facebook .
  a. Gunakan Wall Post



Gunakan kreativiti anda sendiri untuk memasang ayat-ayat umpan. Jangan lupa masukkan link affiliate. Tinggalkan mesej yang berbentuk persoalan untuk menarik minat pelawat ingin tahu.

b. Gunakan Event

Isi keterangan ringkas tentang apa yang ingin anda sampaikan atau aktiviti yang ingin anda lakukan

c. Sampaikan artikel ringkas di dalam Note

Hasilkan artikel yang memberi informasi mengenai Affiliate yang ingin anda promosikan

d. Private message dan Foto

Hantar mesej kepada rakan-rakan FB anda secara beretika. Jangan sesekali menghantar mesej kepada orang yang anda tidak kenali kerana anda akan dianggap membuat spam. Sampaikan foto dalam bentuk yang menarik perhatian orang ramai .

e. Gunakan FB Fan page/groups 

Wujudkan elemen pertanyaan ,biarkan fan anda tertanya-tanya tentang produk anda.Gunakan teknik soft selling .Anda boleh cuba cari teknik-teknik untuk pemasaran di fanpage .Google jer .

g. Chatting

Sambil berchatting selitkan beberapa link affiliate dan anda perlu pasang strategi untuk membuat pemasaran sebegini. Tackle dulu masalah rakan anda. Gunakan pendekatan Soft selling.
 4. Pemasaran atau Promosi mengggunakan Blog

Gunakan blog anda sebagai landing page. Sebaik-baiknya 1 blog untuk 1 produk Affiliate atau 1 Niche sahaja. Jangan pelbagaikan kerana anda dilihat macam tak professional. Tuliskan review berkenaan produk affiliate dan tips. Anda boleh sertakan bonus tambahan sekiranya pelawat membeli produk affiliate dari link affiliate anda. Pasang banner di ruangan blog anda dan Jangan terlalu banyak kerana ia buatkan blog anda nampak tak kacak dan tak pro.
Kaedah kedua, buat carian blog yang bersangkutan dengan affiliate anda contohnya anda nak mencari blog buat duit online, Anda boleh menaip di google
“blog buat duit online” 
Kemudian tinggalkan komen-komen membina di blog-blog yang telah anda pilih. Subscibe blog berkenaan untuk memastikan anda mendapat komen yang pertama. 

5. Pemasaran atau Promosi menggunakan email
 Pemasaran email merupakan teknik pemasaran atau promosi yang terbaik. Ia  mudah untuk diselenggara, Anda Cuma perlu copy ayat-ayat promosi dan kongsikan kepada rakan-rakan anda. Sebaik-baiknya buat dalam bentuk share seolah-olah anda tawarkan satu peluang kepada rakan-rakan anda dan tak mengkhususkan kepada satu orang.
 Anda boleh gunakan Autoresponder seperti Aweber atau getrespond. Web ini bertujuan untuk mengumpul mailing list dan membuat penghantaran email secara sistematik dan beretika. Ada juga Autoresponder percuma macam emailtik.
 
Tak ada perkara yang mudah dalam dunia ini dan saya juga tak janjikan dengan Panduan Cara Pemasaran atau Promosi Produk Affiliate ini anda terus berjaya hasilkan 5 Angka hanya dalam satu malam. Walaupun begitu, semua itu tak mustahil untuk anda perolehinya. Kunci kejayaan adalah kesabaran dan kesabaran itu penting kerana saya juga pernah tak dapat sebarang jualan dalam setahun. 
Anda tidak perlu jadi seorang pakar atau dapatkan segulung ijazah untuk mempromosikan produk affiliate. Anda perlu mencari program affiliate yang dirasakan boleh menjana jualan untuk anda. Tugas anda hanya membawa pelawat ke laman web affiliate. Inilah satu-satu cara yang mudah untuk cari duit sampingan dari internet. Beza antara orang berjaya dan gagal adalah usaha yang dilakukan. 

Sekiranya anda malas untuk membaca, saya sarankan anda dapatkan DVD SEMINAR AFFILIATE dari Rahman Basri.Dvd ini diberikan percuma kepada anda .Sangat berbaloi jika dibandingkan dengan ilmu yang anda dapat .Kouta percuma cukup terhad ,jika anda betul-betul serius untuk dapatkan ilmu affiliate ,dvd ini memang amat saya sarankan .
Sekian ,berjumpa lagi di lain masa .
                      

No comments:

Post a Comment